EXTRACTE DE LA PROGRAMACIÓ DE LA MATÈRIA A LLIURAR A L’ALUMNE
|
1.
Pensament antic i medieval.
1. El pas del mite al
logos
2. Els filòsofs
presocràtics
UNITAT 2. La Grècia Clàssica
1.Situació històrica i
cultural
2. La
Sofística i Sòcrates
3. Plató
4. Aristòtil
1. L a Grècia Hel·lenística
2. La Filosofia
Hel·lenística (Epicur)
UNITAT
4.Pensament medieval: religió i filosofia. (San Anselm, St Tomàs, Occam)
2. Pensament
modern
UNITAT
5.El Renaixement i la Revolució Científica (Galileu, Kepler, Newton)
1. El Barroc i l’Absolutisme
2. El Racionalisme
3. Descartes
1. La revolució industrial
2. La visió empirista
3. John Locke
4. George Berkeley
5. Hume
3. Pensament contemporani
2.
Els filòsofs de la sospita
2.1. Friedrich Nietzsche
2.
L’utilitarisme humanista de Stuart Mill
|
Criteris
- Analitzar el contingut d’un text filosòfic, identificant els seus
elements fonamentals i la seva estructura, i comentar-lo amb rigor
metodològic.
- Relacionar els problemes filosòfics estudiats amb les principals
condicions socioculturals en les quals apareixen i a les quals han pretès
donar resposta, situant-los adequadament en la seva època i correlacionant
les seves característiques principals.
- Ordenar i situar cronològicament les diverses respostes donades a les
preguntes filosòfiques bàsiques, relacionant-les amb els filòsofs anteriors i
identificant la seva influència i permanència en la reflexió filosòfica
posterior.
- Comentar i jutjar críticament un text filosòfic, identificant els
supòsits implícits que amaga, la consistència dels seus arguments i les conclusions
que planteja, així com la vigència de les seves aportacions en l’actualitat.
- Comparar i relacionar textos filosòfics de diferents èpoques i autors,
per establir-hi semblances i diferències de plantejament.
- Aplicar en les activitats plantejades (comentari de textos,
dissertacions, argumentacions, debats, etc) el procediment metodològic
adequat a l’orientació científica o filosòfica dels temes
- Obtenir informació rellevant des de diferents fonts, elaborar-la,
contrastar-la i utilitzar-la críticament en l’anàlisi d’algun aspecte o
pregunta de la història del pensament filosòfic
- Participar en debats o exposar-hi per escrit l’opinió sobre algun
problema filosòfic del present, aportant-hi les reflexions pròpies i
relacionant-les amb altres posicions d’èpoques passades prèviament
estudiades.
- Analitzar críticament les conceptualitzacions de caràcter excloent i
discrimonatori que apareixen en el discurs filosòfic de diferents èpoques
històriques, assenyalant la seva vinculacuó amb altres plantejaments socials
i culturals propis de l’època
L’ alumne, per tal de superar la
matèria, n’ haurà d’ assolir les competències específiques. La manera de
demostrar que és apte serà realitzant:
-
Una
prova escrita o examen fet a classe que, consistirà en un Comentari de Text
amb preguntes que s’ intentaran ajustar al format de les proves de les PAU.
-
Entregant
el dia de l’ examen, treballs opcionals, de qüestions sorgides a classe fins
a un total de quatre treballs amb una vàlua de 0,25 punts cadascú d’ ells,
fent un total de 1p. Aquest punt més, s’ afegirà a la nota de l’ examen.
-
Una
prova escrita feta a casa que, consistirà en un Comentari de Text amb
preguntes que s’ intentaran ajustar al format de les proves de les PAU.
Preferiblement en suport informàtic.
Tenint en compte la data
d’ entrega es procedirà de la següent manera:
. 1r dia de data d’
entrega: Es sumarà un punt a la nota del treball
. 2n dia de data d’
entrega: Es sumarà mig punt a la nota del treball.
. 3r dia de data d’
entrega: No es sumarà cap punt a la nota del treball.
. 4t dia de data d’ entrega: Es
penalitzarà amb un punt negatiu. Caldrà justificant metge en cas d’ absència
per malaltia.
Fora d’ aquestes dates, no
s’ acceptarà l’ entrega del treball.
S’ acceptarà que el 3r i 4r dia de data
d’ entrega, es pugui enviar per correu electrònic a sgil4@xtec.cat. Per a assolir la nota de
qualificació,el treball haurà d’estar imprès, el més aviat posible, sinó
comptarà com No Presentat.
La nota de qualificació
del trimestre o d’avaluació, sorgirà seguint la següent fòrmula:
[Examen + 1 punt de treballs opcionals]= 50%
[Comentari Text a casa+ Data d’
entrega]= 50%
Es farà la nota mitjana.
La nota de qualificació de
tot el curs, sorgirà de la nota mitjana de les tres avaluacions. Si
aquesta nota és 4,5 punts,es considerarà l’ assignatura aprovada. Si aquest
no és el cas, l’ alumne s’ haurà d’ examinar de l’ avaluació o avaluacions
suspeses a la prova extraordinària de maig.
Si l’ alumne no aprova al maig, s’ haurà d’ examinar de tota la
matèria a la prova extraordinària de juny, amb un examen de comentari de text
amb preguntes que s’ intentaran ajustar al format de les proves de les PAU.
Si l’ alumne promociona a Segon Batxillerat, quedant-li la matèria de Primer Batxillerat pendent, haurà de realitzar dues proves escrites, durant els dos primers trimestres del
següent curs, que serà un comentari de text o pel·lícula proposada per la
professora, tal i com faran els alumnes de primer curs, amb vàlua d’ examen.
Es farà la nota mitjana de les dues proves i aquesta serà la nota final de l’
assignatura.
NOTA IMPORTANT: Per acord
d’equip docent, l’ alumne que tingui un 20% de faltes tant justificades com
injustificades, no podrá accedir a l’ avaluació contínua.
S' ha de tenir cura de l' ortografia, sobretot pel que fa als conceptes propis de la matèria; també és important la cal·ligrafia. En cas contrari, la professora pot no corregir l' examen si aquest no és entenedor.
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario